Kijkje in de keuken

"Happiness is not something ready made. It comes from your own actions." ~ His Holiness the Dalai Lama

Simpele rode pastasaus 9 november 2011

Filed under: Altijd in huis,Recepten — Elke van Putten @ 22:37
Tags: , , , , ,

Wat mij betreft behoort vanaf dit moment tot ieders standaard uitrusting in de voorraadkast een pot geroosterde paprika’s. Staan vlak naast de blikken gepelde tomaat. Voor de eenvoudige doordeweekse avond. Net zo makkelijk en snel, maar nét even anders van smaak. Feestelijker voelt het. Maak er bijvoorbeeld deze pastasaus van:

Wat heb je nodig voor 4 bescheiden porties.
1 pot geroosterde paprika’s van ongeveer 450 g.
1 blik gepelde tomaten
1 ui, fijngesneden
2-3 tenen knoflook
1 hele struik verse basilicum, lekker veel
1 (dubbele) biologische kipfilet
beetje peper 
2 eetlepels olijfolie

Hoe ga je te werk (hoewel dat zich wel laat raden, lijkt me)?
Snijd en marineer een paar uur van tevoren de kip in olijfolie, 1 teen knoflook en wat peper. Is het een snelle hap, dan marineer je gewoon niet. Pureer de geroosterde paprika’s, de gepelde tomaten en de rest van de knoflook. Fruit de ui in een braadpan en voeg als de ui glazig is de kip toe. Bak die kort rondom, maar nog niet door en door gaar. Voeg het paprika-tomatenmengsel toe en breng aan de kook. Snijd de basilicum grof en voeg dat eveneens toe. Onder af en toe roeren even lekker laten pruttelen. Op smaak brengen met wat zout en peper.

Kies je pasta. Kies je groente, bijvoorbeeld broccoli. Maak een lekkere salade met rucola… Glaasje rode wijn. Of rosé in de zomer. Klaar ben je.

Chris Timmer schepte twee keer op. En zijn mening telt. Echt.

Foto: www.merzaproefdezon.nl

 

3 Responses to “Simpele rode pastasaus”

  1. Manuela Says:

    Dit ga ik binnenkort even uitproberen. Eens wat anders dan of tomatensaus,pompoensaus,courgette of spinaziesaus. En pasta is zo’n beetje het enige avondeten dat M.eet.

  2. Reen Pouwels Says:

    Ik doe er ook altijd bruschetta kruiden in- heerlijk.

  3. Chris Timmer Says:

    Dit heb ik opgegeten, lekker. Ik ga de volgend keer dat ik pasta maak ook maar een beetje paprika toevoegen. Dat smaakt bij verschillende pasta gerechten volgens mij best lekker.


Geef een reactie

