Kijkje in de keuken

"Happiness is not something ready made. It comes from your own actions." ~ His Holiness the Dalai Lama

Kook Ook Brood 29 december 2011

Filed under: Kookboek — Elke van Putten @ 20:01
Tags: ,

Brood behoort niet tot mijn favoriete levensmiddelen. Tenminste… fabrieksbrood. Dat eet ik al jaren niet meer en dat scheelt me een hoop ellende.

Sinds een maand of wat bak ik zelf zo nu en dan brood. Op zondag. En daar wil ik me wel in bekwamen. Wat een oerplezier zeg, deeg kneden. En dan de spanning en intrige als het staat te rijzen, de geur in huis als de oven zijn werk doet en echt, geen groter genot dan een snee vers, zelfgebakken brood zo uit de oven. Bijna geen.

Tot nu toe gebruikte ik steeds de broodmixen van Korenmolen Windlust, naar volle tevredenheid. Maar ineens begint het dan te kriebelen. Dit weet ik nu wel. Wat kan ik nog meer? Binnen de grenzen van eenvoud en zonder pretentie, want ik heb geen bakkersaspiraties.

Gisteren liep ik tegen dit boekje aan: Kook Ook Brood. Laat dat nou net aan al mijn eisen als beginnend thuisbakker voldoen. Het is informatief, duidelijk, eenvoudig en creatief. En nog eens niet duur ook. Mooi meegenomen ter inspiratie, dus. Want Kijkje zou Kijkje natuurlijk niet zijn als ze de recepten tot op de vierkante cm zou volgen. Hoewel brood…

Foto: http://www.volkskrant.nl

 

Geef een reactie

