Kijkje in de keuken

"Happiness is not something ready made. It comes from your own actions." ~ His Holiness the Dalai Lama

Duizend 1 januari 2012

Filed under: Iets-Anders©... — Elke van Putten @ 21:32

Hoe frappant is dat! Duizend bezichtigingen in december. Exact. Nou was ik helemaal niet van plan me ook maar iets aan te trekken van bezoekersaantallen en statistieken. En ik was al helemaal niet van plan die te delen met de wereld. Maar er is nu eenmaal iets magisch aan het getal Duizend. Dus… toch een paar wetenswaardigheden.

Kijkje in de Keuken gaat op 17 oktober 2011 in de lucht. Dat is exact 77 dagen geleden. Vier dagen later beleeft Kijkje de drukste dag met choco-caramel. En dat snap ik best, want die is nu eenmaal tongstrelend! Op de homepage na blijft choco-caramel het hele jaar de drukst bezochte pagina. Op de voet gevolgd door de pittige linzensoep met koriander.

Sommigen komen bij Kijkje terecht via een zoekmachine. “Simpele pastasaus” is de meest gebruikte zoekterm. Het is niet echt verbazend dat die leidt naar simpele rode pastasaus. “Seizoensgerechten” staat op twee. En ik vind dat leuk. Ik hou van eten volgens seizoen, zeker in de winter! Maar verreweg de meeste bezoekers vinden Kijkje via Twitter en Facebook. Waarbij Twitter met afstand voorop gaat. Wat een bizar medium toch.

Datgene waar ik me overigens wel iets van aan zou trekken als dat kon, vind je helaas niet terug in statistieken. Hoeveel van de bezoekers van Kijkje lezen met plezier? Hoeveel bezoekers klikken er direct weg? En waarom? Ik weet van een klein aantal bezoekers dat een recept heeft gebruikt of zich heeft laten inspireren. Maar hoeveel zijn dat er precies? En waar komen Kijkjes bezoekers vandaan? Wat voor mensen zijn het? Waar houden ze van? Ik zal die dingen nooit precies weten. Daar kan namelijk geen statistiek tegenop!

Het is eigenlijk niks voor mij, dat terugkijken. Ik word juist nieuwsgierig van 1 januari. Maar ook komend jaar ga ik me niet druk maken om bezoekersaantallen. Kijkje in de Keuken schrijf ik voor de lol. In eerste instantie is dat mijn eigen lol. En iedereen die dat wil, nodig ik van harte uit mee te genieten. Zo wil ik het graag houden. Zo. Toch een voornemen.

 

5 Responses to “Duizend”

  1. RI & LvB Says:

    Zo hé. Dit loopt als een speer!

  2. adriestorm Says:

    Hoi Elke, leuk stukje! Gefeliciteerd met je 1000, dat is heel wat in één maand. Ik bekijk jouw postings met plezier. Je proeft het plezier dat je erin hebt. Het afgelopen jaar heb ik veel meer belangstelling voor koken en gewoon goede voeding gekregen. Een natuurarts en jouw blog hebben mij daarbij op weg geholpen.
    Een groot deel van jouw culinaire stukjes gaan me nog boven mijn pet. Ik heb vorige week de hutspot gemaakt volgens jouw recept. Een hele ochtend staan pruttelen, en het was heerlijk.
    Ik ben veel op zoek naar vegetarische- (zonder kaas) of visrecepten, die je ook kunt invriezen, want liefst kook ik voor meerdere dagen tegelijk. Ze zijn schaars, dus bedenk ik zelf iets met veel groenten, verschillende soorten peulvruchten en walnoten als vleesvervanger.
    Groet en veel succes,
    Adrie

    • Hoi Adrie, Ik vind het zo leuk dat je geregeld mijn posts leest en dat sommige je zelfs inspireren! Wat tof dat je bezig bent met goede voeding. Dat kan alleen maar bevorderend zijn, lijkt me. Ik vind het altijd weer een uitdaging (en soms een hele opgaaf) om afwisselend, gezond én lekker te koken. Gelukkig zijn mijn tafelgenoten alledrie gemakkelijke eters die het niet erg vinden eens iets nieuws uit te proberen.

      Groetjes en succes in de keuken. Hoop je binnenkort weer eens live te spreken.

      Elke


Geef een reactie

